Prostata Rezüm vaporizációs műtét

A prosztata megnagyobbodás és ennek kapcsán fellépő (Low Urinary Tract Symptoms) vizelési tünetek sokszor olyan mértékűvé válnak, hogy a gyógyszeres terápia már nem elégséges. Ez főleg akkor jön létre, amikor a legjobb, legmodernebb gyógyszerek mellett is nagyobb mennyiségű vizelet marad vissza vizelést követően, illetve az úgynevezett uro flow metria(vizelet áramlás mérés) nagyon súlyos akadályoztatást(obructio) mutat. Ilyenkor az orvos műtétet javasol a beteg számára, melyet Magyarországon szinte kívétel nélkül hagyomás technikával végeznek. Ezt TUR-nak(transurethralis resectio)nevezik, sokszor szerepel TURP elnevezés, melyben a P betű a prostatára utal. Ennek a műtétnek kapcsán a húgycsövön keresztül vezetnek be egy műszert, és elektromos áram segítségével belülről kivágják a prosztata azon részét, mely a vizelet áramlást akadályozza. A beavatkozás sok komplikációval járhat, ezért nem minden beteg, nem minden prosztata alkalmas rá. Ráadásul a beavatkozást követően vastag katétert kell viselni 2-3 napig. A kórházi tartózkodás ideje is ennek megfelelően 4-5 nap.

A technikai újítások ezen a területen is jelentős eredményeket értek el.Ma már lehetőség van olyan beavatkozásra, ami úgynevezett minimal invazív. Ez azt jelenti, hogy nincs vérzés, nagyobb műtét. Gyors és azonnali felépülés várható. Ilyen a Boston Scientific által kifejlesztett Resüm terápia. A beavatkozás helyi érzéstelenítésben vagy felületes altatásban valósul meg. 5 perc alatt elvégezhető és a beteg 1 óra múlva otthonába távozhat.

A beavatkozás során egy vékony eszközt vezetünk a húgycsőbe, annak proszatikus szakaszára. Egy tű segítségével nagy nyomású forró vízgőzt injektálunka prosztatat állományába, előre megtervezett módon/helyekre.

Előnyei: gyors, nincs vérzés, fájdalmatlan, szinte szövődménymentesen végezhető.

Hátránya: az eredmények 1-3 hónapon belül várhatóak.

Amennyiben az eljárás érdekli, kérjen időpontot valamelyik rendelésünkre!